schoso. fremdehass isch es tool, und chan au mal im wäg stah.Moff hat geschrieben:ich bin zum gröschte teil siner meinig, bis uf de punkt woni agsproche an, und ich ebe glaube, dass er insgeheim au miner menig isch, er chans nur ned säge.zwirrlibatz hat geschrieben: usem em gliiche gedanke dänk ich drum, dass de cedric da scho ernsthaft öppis wichtigs aspricht.
es isch doch ebe gnau das dilemma wo d'SP und lingi in europa sit immer hend. sie sind arbeiterparteie aber arbeiter wähled die rechte. wieso isch das so? das isch doch de chern vo dem problem und de grund, werum de trump gwählt wurde isch und ned en effektive anti establisher wie de sanders. de auf het i demfall au absolut recht, will die arbeiter in europa halt ebe anderi sorge hend, die wänd lieber was ghöre vo grenzschutz, islam und nationaler identität.
geile lulz natürlich, dass albert rösti denn geg de inländer vorrang isch, aber das isch halt sproblem vode rechte populischte. die bewirtschaftet de fremdehass ja eigentlich nur aber wenns denn mit ihrne wahre interesse (de wirtschaftliche usbütig) id queri chunnt hends es problem.
werum die lingge d'arbeiterklass verlüüre: sie hantiere vielzviel mit ideal und visione, was bi ihrer eigentliche klientel gar nöd chan ahcho. de hillary ihri concession speech hett au i die kerbe gschlage. "mir müend wiiterkämpfe für eusi wert und ideal und visione" usw. das isch ja alles richtig, aber es zeigt au wo s'problem liit: d'lüüt werde immer egozentrischer. sie wänd kei visione für d'gsellschaft, sondern es steak zum znacht. die junge i de schwiiz (anderswo evtl au, aber ich weiss jetz grad nume vo ch-studie/umfrage) werde immer rächter. nöd will sie rassischter werde. sondern will s'persönliche glück als erschts chunnt. und für das haltets sicherheit i allne belang als erschti vorussetzig. und sicherheit wiederum heisst, kei wagnis, kei visione, kei wächsel, kei umstieg, kei veränderig, sprich => konservativ. dadrunder gitts au usländer und secondos. die wänd teils kei liberali, progressivi gsellschaft, sondern en bmw und e gsichereti pensionskasse. das wiederum isch es dilemma für die lingge: sie müend drvo usgah dass die willkommene immigrante ehner nöd links dänke